Business Controller
Ontdek deze vacature!De functie
Business Controller
Meer dan 500 leveranciers met bonusclausules. Aan jou de verantwoordelijkheid deze te incasseren en in de juiste verhoudingen uit te betalen aan onze 12 leden. Met een aanzienlijke totale bonuswaarde en verschillende bonusstructuren een uitdagende baan. Nieuwsgierig wat de vacature van business controller bij Superunie in Beesd nog meer inhoudt? Lees dan snel verder!
Wat ga je doen?
In deze rol ben je in de lead van alle aspecten rondom bonusafspraken die Superunie met haar leveranciers maakt, inclusief forecasting gedurende het jaar en controle van uitbetaalde bonussen in het eerste kwartaal van het jaar. Als inkoopcollectief voor 12 verschillende supermarkten betekent dit een grote variatie in leveranciers en bonusafspraken (zoals bonussen per productgroep of totaalbonussen). Klopt iets niet? Dan neem je contact met de leverancier op. Vervolgens zorg jij voor een juiste uitbetaling aan de leden. Dit doe je niet alleen. Het financiële team ondersteunt jou hierbij.
Aan jou, de business controller, de verantwoordelijkheid dit hele proces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Daarom houd jij je in de tussenliggende periode bezig met de optimalisatie hiervan. Denk hierbij aan het verbeteren van de organisatie rondom de bonussen, de werkprocessen en het IT-systeem. Dit systeem hebben wij zelf gebouwd en ontwikkeld wat snel schakelen met de afdeling IT mogelijk maakt. Wel zo prettig. Daarnaast werk je nauw samen met de afdelingen inkoop en inkoopsupport om onder andere de werkprocessen op het gebied van bonussen te optimaliseren. Ook informeer jij de inkopers over handige bonusstructuren en wat we liever niet zien. Kortom, voldoende afwisseling.
Het team
Je vervult een zelfstandige rol waarbij jij samen met de afdelingen supply chain finance, business en financial control een team vormt. Deze bestaat uit 12 collega’s. Een diverse groep mensen die varieert in leeftijd en aantal jaren werkervaring. Naar elkaar omkijken, kennis delen en elkaar graag verder willen helpen kenmerken dit team. Verder doe je een aantal keer per jaar verslag aan de directie.
Wat krijg je ervoor terug?
Een relatief nieuwe functie waar je de ruimte krijgt om deze zelf vorm te geven. Dat is wat wij jou bieden. Superunie is een stabiele en met zo’n 120 collega’s een relatief kleine organisatie. We kennen elkaar en er wordt regelmatig iets georganiseerd. We doen het echt samen. Doorgroeimogelijkheden zijn er zeker ook, zoals naar een andere financiële afdeling of inkoop.
Verder bieden wij:
- Een marktconform salaris, afhankelijk van jouw kennis en ervaring;
- Een functie tussen de 32 en 40 uur;
- 25 vakantiedagen, 6 atv dagen en 8% vakantiegeld;
- Een goede pensioensregeling;
- Een internetvergoeding van € 48,- netto per maand;
- Een passende reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer of een thuiswerkvergoeding van €2,- per dag wanneer je thuiswerkt;
- Bij Superunie werken we hybride. Je kiest dan ook de werkplek die het beste past bij het werk van die dag. Hiervoor heb je keuze uit veel thuiswerkvoorzieningen (denk hierbij aan laptop, sta/ zitbureau, bureaustoel, extra scherm, laptopstandaard etc.);
- Een uitgebreid trainingsaanbod en de mogelijkheid tot het volgen van individuele opleidingen/trainingen;
- Superunie Fit, waarbij je 1 à 2 keer in de week fitness lessen kunt volgen en een bedrijfsrestaurant waar je uitgebreid kunt lunchen.
Wat breng je mee?
Vanwege jouw centrale rol sta je in contact met verschillende afdelingen en type mensen. Dat je voor iedereen een fijne gesprekspartner bent, vinden wij daarom belangrijk. Verder weet jij met jouw manier van communiceren mensen mee te krijgen en raak je niet snel van slag door uitdagende situaties. Jij gaat juist op zoek naar oplossingen en toont verder eigen initiatief door eigen doelen op te stellen.
Verder vragen wij:
- Minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in een bedrijfseconomische richting;
- Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie. Denk aan een rol als business of financial controller;
Sluit jouw ervaring niet volledig aan, maar hebben financiële processen wel jouw interesse? Ook dan komen wij graag met jou in contact.
Solliciteer hier!
Meer informatie of direct solliciteren?
Ga jij deze uitdaging met ons aan en wil je deze rol van business controller verder vorm geven? Solliciteer dan vandaag nog door op de sollicitatiebutton te klikken. Heb je vragen of wil je meer weten? Neem dan gerust contact op met Joep Oirbans, Manager Finance & Control, via 06 46 80 10 76 of stuur een mail naar joep.oirbans@superunie.nl.
Wie zijn wij?
Superunie, een naam die de supermarktconsument niet altijd direct iets zegt. Toch zijn de meeste mensen wel eens in aanraking geweest met onze producten. Als inkoopcollectief voor 12 supermarktketens (PLUS/ Coop, Vomar, Spar, Sligro, Hoogvliet, Jan Linders, Dekamarkt, Dirk, Nettorama, Boni, Boon Food Group en Poiesz) hebben wij namelijk een grote impact op het Nederlandse supermarktlandschap.
Samen staan wij sterk. Vanuit die gedachte zijn wij zestig jaar geleden ontstaan. Als centrale inkooporganisatie vinden we het belangrijk om een zo goed mogelijke samenwerking op het vlak van inkoop- en backoffice activiteiten te faciliteren. Hierdoor kunnen de 12 aangesloten Retail organisaties de concurrentie aan en de consument bedienen met producten van een goede prijs en kwaliteit. Dit doen we nu met zo’n 120 collega’s. Ons kantoor is gevestigd in Beesd. Wil je meer over ons weten? Kijk dan op www.superunie.nl.