40 uur
Beesd
Solliciteer nu!

De functie

Inkoop Assistent

Afdeling Inkoop

Wil jij werken bij één van de grootste spelers in de Nederlandse levensmiddelenmarkt? Bij Superunie krijg je als Inkoop Assistent alle facetten van het inkoopvak mee. Van het vergelijken van offertes tot de afhandeling van contracten. Interesse? Bekijk dan onze vacature.

Wat ga je doen?

Als Inkoop Assistent coördineer je het volledige inkooptraject. Dit houdt in dat je marktinformatie inwint, offertes van leveranciers vergelijkt, producten test en zorgt voor een correctie administratieve afwikkeling van contracten. Voor wie je dat doet? Voor de 12 leden van Superunie

Onze producten liggen in meer dan 1.700 Nederlandse supermarkten. Qua inkoop hebben we deze verdeeld in vier categorieën: A-merken, eigen merken (zoals g’woon en melkan), AGF en vers. In deze rol coördineer je het inkooptraject van het cluster A-merken, die je samen met de verantwoordelijke Inkoper beheert. Denk bij A-merken aan leveranciers als Tony Chocolony, cocacola en Unilever. Dit cluster brengt zijn eigen dynamiek met zich mee en maakt dat elke dag weer anders is.

Om het inkoopproces in goede banen te leiden spreek je dagelijks met interne collega’s van diverse afdelingen waaronder Marketing, Logistiek en Product Integriteit. Daarnaast heb je contact met leveranciers én de leden van Superunie.

Als je nog niet zoveel ervaring hebt met Inkoop dan is dit een mooie introductie in het vakgebied. In het begin lever je voornamelijk administratieve support. Gaandeweg leer je de werkzaamheden, de leveranciers en onze leden beter kennen.

Het team

Je komt te werken in een gedreven team, dat bestaat uit 6 Inkoop Assistenten en 6 Inkopers. Jullie zijn echte doeners en denken in oplossingen. Je hebt veel contact met collega’s van andere afdelingen. Ook spar je dagelijks met de Inkoper met wie je samen een pakket aan producten beheert. We zijn een hecht team, samen zetten we ons elke dag in voor het beste resultaat voor onze leden en leveranciers.

Wat krijg je ervoor terug?

Een functie binnen een bedrijf met veel impact op het Nederlandse supermarktlandschap. Je draagt bij aan een gunstig inkoopbeleid voor onze leden. Als Inkoop Assistent bij Superunie krijg jij veel verantwoordelijkheid en kun jij echt je steentje bijdragen. Ook krijg jij de mogelijkheid om je binnen onze organisatie te ontwikkelen.

Verder bieden wij:

  • een salaris dat past bij jouw kennis en ervaring. Ben je vooraf nieuwsgierig naar het salaris? Neem dan contact op met Leona van Leeuwen, Management Assistent, via 0345 68 65 40;
  • 8% vakantiegeld;
  • internetvergoeding van €48,- netto per maand;
  • 25 vakantiedagen en 6 atv dagen (bij fulltime dienstverband);
  • Superunie Fit, waarbij je 1 à 2 keer in de week fitness lessen kunt volgen;
  • Superunie zorgt ervoor dat je ook thuis goed kunt werken. Hiervoor heb je keuze uit veel thuiswerkvoorzieningen (denk hierbij aan laptop, sta/zit bureau, bureaustoel, extra scherm, laptopstandaard etc.);
  • gratis fruit en een kantine met een uitgebreid assortiment, wanneer wij weer naar kantoor kunnen;
  • een uitgebreid trainings-aanbod en de mogelijkheid tot het volgen van individuele opleidingen/trainingen.
  • wij werken hybride. Dit houdt in dat je de eerste maand bijna fulltime op kantoor bent en daarna gemiddeld 50% van je tijd vanuit huis werkt.

Wat breng je mee?

Voor deze functie vinden wij nauwkeurigheid heel belangrijk. Alle gegevens vanuit contracten moeten correct worden ingevoerd. Daarnaast kun je goed plannen en organiseren en zoek je de samenwerking op met je collega’s. Ook gaat het werken in een hectische omgeving jou goed af en weet jij jouw hoofd koel te houden. Een gezonde dosis energie en enthousiasme maakt jou voor ons een ideale collega.

Verder vragen wij:

  • hbo werk- en denkniveau;
  • al enige relevante werkervaring;
  • kennis van de stappen binnen het inkoopproces.

We vinden jouw houding en competenties belangrijker dan je specifieke werkervaring.

Neem contact op

Kasper Strzeszewski
Senior Inkoper

Solliciteer hier!

Meer informatie of direct solliciteren?
Ben je na het lezen van deze tekst enthousiast geworden over de vacature? Solliciteer dan vóór 30 november 2021 op de functie van Inkoop Assistent door op de sollicitatiebutton te klikken. Heb je vragen of wil je meer weten? Neem dan gerust contact op met Kasper Strzeszewski, Senior Inkoper, via 06 28 47 27 07 of mail naar vacature@superunie.nl.

  • Sleep bestanden hierheen of
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wie zijn wij?

Superunie, een naam die de supermarktconsument niet altijd direct iets zegt. Toch zijn de meeste mensen wel eens in aanraking geweest met onze producten. Als inkoopcollectief voor 12 supermarktketens (Plus, Vomar, Spar, Coop, Sligro, Hoogvliet, Jan Linders, Detailresult Groep, Nettorama, Boni, Boon Food Group en Poiesz) hebben wij namelijk een grote impact op het Nederlandse supermarktlandschap.

Samen staan wij sterk. Vanuit die gedachte zijn wij zestig jaar geleden ontstaan. Als centrale inkooporganisatie vinden we het belangrijk om een zo goed mogelijke samenwerking op het vlak van inkoop- en backoffice activiteiten te faciliteren. Hierdoor kunnen de 12 aangesloten Retailorganisaties de concurrentie aan en de consument bedienen met producten van een goede prijs en kwaliteit. Dit doen we nu met zo’n 120 collega’s. Wil je meer over ons weten? Kijk dan op www.superunie.nl