40 uur
Beesd
Solliciteer nu!

De functie

Inkoop Assistent A-Merk

Afdeling Inkoop

Wil jij werken bij één van de grootste spelers in de Nederlandse levensmiddelenmarkt en heb je affiniteit met A-merken zoals Heineken, Coca-Cola of Calvé? Bij Superunie krijg je als Inkoop Assistent A-merk alle facetten van het mooie inkoopvak mee. Interesse? Bekijk dan onze vacature.

Wat ga je doen?

Als Inkoop Assistent coördineer je het volledige inkooppakket en vorm je samen met de Inkoper een tandem. Dit houdt in dat je marktinformatie inwint, productintroducties van A-merk leveranciers vergelijkt en zorgt voor een correcte administratieve afwikkeling van condities en inkoopprijzen. Voor wie je dat doet? Voor de 13 leden van Superunie, 13 supermarktconcerns met grote impact op de Nederlandse Supermarktbranche.

Het cluster A-merken brengt zijn eigen dynamiek met zich mee. Om deze productgroep te begrijpen is het belangrijk dat je het leuk vindt om de ontwikkelingen binnen onze branche in de gaten te houden. Als je nog niet zoveel ervaring hebt met Inkoop, dan is dit een mooie introductie in het vakgebied. Wanneer je start in deze functie ben je de eerste periode vooral bezig met alle administratieve werkzaamheden. Heb je dit goed onder de knie dan kun je jezelf verbreden door het analyseren van de context van inkoop tot aan het onderhandelen met leveranciers over de producten. Gaandeweg word je daarmee de rechterhand van de Inkoper. Om dit alles in goede banen te leiden spreek je dagelijks met interne collega’s van Supply Chain, Masterdata en Finance als ook met externe contactpersonen bij leveranciers en de leden van Superunie.

Het team

Je komt te werken in een gedreven team van doeners die denken in oplossingen. Je hebt veel contact met collega’s van andere afdelingen. Ook spar je dagelijks met de Inkoper met wie je samen een pakket beheert. We zijn een hecht team, samen zetten we ons elke dag in voor het beste resultaat voor onze leden en leveranciers.

Wat krijg je ervoor terug?

Een functie binnen een bedrijf met veel impact op het Nederlandse supermarktlandschap. Je draagt bij aan een gunstig inkoopbeleid voor onze leden. Als Inkoop Assistent bij Superunie krijg jij veel verantwoordelijkheid en kun jij echt je steentje bijdragen. Je krijgt de ruimte om door te groeien binnen de organisatie.

Verder bieden wij:

  • Een marktconform+ salaris tussen de € 2600,00 en € 2800,00 per maand op basis van een 40-urige werkweek;
  • 8% vakantiegeld;
  • internetvergoeding van €48,- netto per maand;
  • 25 vakantiedagen en 6 atv dagen (bij fulltime dienstverband);
  • Superunie Fit, waarbij je 1 keer in de week fitness lessen kunt volgen;
  • Superunie zorgt ervoor dat je ook thuis goed kunt werken. Hiervoor heb je keuze uit veel thuiswerkvoorzieningen (denk hierbij aan laptop, sta/zit bureau, bureaustoel, extra scherm, laptopstandaard etc.);
  • Gratis fruit en een bedrijfsrestaurant met een uitgebreid assortiment.
  • Een uitgebreid trainings-aanbod en de mogelijkheid tot het volgen van individuele opleidingen/trainingen.
  • In het begin word je gedegen opgeleid en dat gebeurt zo veel mogelijk op kantoor. Daarna bestaat de mogelijkheid om meer hybride samen te werken en dus behoort ook een deel thuiswerken daarna tot de mogelijkheden.

Wat breng je mee?

Voor deze functie vinden wij nauwkeurigheid heel belangrijk. Daarnaast kun je goed plannen en organiseren en zoek je de samenwerking op met je collega’s. Een gezonde dosis energie en enthousiasme maakt jou voor ons een ideale collega.

Verder vragen wij:

  • hbo werk- en denkniveau;
  • bij voorkeur 1 à 2 jaar werkervaring;
  • ervaring met Excel;
  • werkervaring in de FMCG sector is een pre.

We vinden jouw houding en competenties belangrijker dan je specifieke werkervaring.

Neem contact op

Thomas Douqué
Buying Manager Unit A-Brands

Solliciteer hier!

Ben je na het lezen van deze tekst enthousiast geworden over de vacature? Solliciteer dan vóór 15 mei 2022 op de functie van Inkoop Assistent door op de sollicitatiebutton te klikken. Heb je vragen of wil je meer weten? Neem dan gerust contact op met Thomas Douqué, Buying manager Unit A-brands, via 06 – 190 225 13, een DM via LinkedIn of mail naar vacature@superunie.nl.

  • Sleep bestanden hierheen of
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wie zijn wij?

Superunie, een naam die de supermarktconsument niet altijd direct iets zegt. Toch zijn de meeste mensen wel eens in aanraking geweest met onze producten. Als inkoopcollectief voor 13 supermarktketens (PLUS, Vomar, Spar, Coop, Sligro, Hoogvliet, Jan Linders, Dekamarkt, Dirk, Nettorama, Boni, Boon Food Group en Poiesz) hebben wij namelijk een grote impact op het Nederlandse supermarktlandschap.

Samen staan wij sterk. Vanuit die gedachte zijn wij zestig jaar geleden ontstaan. Als centrale inkooporganisatie vinden we het belangrijk om een zo goed mogelijke samenwerking op het vlak van inkoop- en backoffice activiteiten te faciliteren. Hierdoor kunnen de 13 aangesloten Retail organisaties de concurrentie aan en de consument bedienen met producten van een goede prijs en kwaliteit. Dit doen we nu met zo’n 120 collega’s. Ons kantoor is gevestigd in Beesd. Wil je meer over ons weten? Kijk dan op www.superunie.nl.