32 uur
Beesd (Hybride)
Solliciteer nu!

De functie

Inkoop Coördinator Eigen Merk

Afdeling Inkoop

Positieve impact maken op welke producten er in de schappen van onze supermarkten terechtkomen? Als Inkoop Coördinator – én eerste schakel in ons inkoopproces – is jouw rol hierin essentieel. Bij Superunie krijg je de kans om betrokken te zijn bij alle facetten van het inkoopproces en draag je direct bij aan het succes van de supermarktketens die bij ons aangesloten zijn. Klaar voor deze uitdaging? Bekijk dan onze vacature!

 

Wat ga je doen?

Onze producten liggen in meer dan 1.600 Nederlandse supermarkten van onze 10 leden. De afdeling inkoop zorgt er voor dat deze producten tegen de beste kwaliteit en scherpste prijs beschikbaar zijn voor onze leden. Als Inkoop Coördinator ben jij dé onmisbare spin in het web die het inkoopproces begeleidt en ondersteunt.

We zijn opzoek naar een Inkoop Coördinator die feilloos weet hoe je het volledige inkoopproces beheert. Je hebt regelmatig contact met onze leveranciers en leden en je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in de markt. Zo blijf je de leveranciersketen van Superunie versterken. Bovendien weet jij hoe je op kritische wijze ontvangen offertes van leveranciers analyseert. Waar nodig voer jij tests uit om de kwaliteit te garanderen en te zorgen dat ze aan de vereiste normen voldoen. Daarnaast zorg je voor een zorgvuldige administratieve afwikkeling van inkoopprijzen en verplichtingen richting leden en leveranciers.

Samen met een inkoper werk je in een tandem op een aantal categorieën samen. De inkoper zit aan het stuur en geeft de route aan, jij zorgt dat alles gesmeerd en soepel blijft lopen. Natuurlijk leunt de inkoper daarin ook op jouw kennis en ervaring.

Om dit in goede banen te leiden spreek je dagelijks met collega’s van diverse afdelingen waaronder Marketing, Logistiek, Data en Product Integriteit. Daarnaast heb je veel contact met leveranciers, onze leden en internationale partners Kortom, een veelzijdige baan met concrete taken en ruimte voor eigen inbreng.

 

Jouw team en cluster

Als Inkoop Coördinator bij Superunie ben jij de drijvende kracht binnen het cluster ‘Eigen Merk’; een van de vier inkoopclusters. Met de krachtige één-tweetjes tussen jou en de inkoper, en samenwerking met andere afdelingen zorg je dat het inkoopproces volgens plan verloopt. Je begeleidt het proces om een succesvol assortiment te ontwikkelen dat de nieuwste markttrends en ontwikkelingen weerspiegelt, met de beste kwaliteit, tegen de scherpste prijs.

 

Wat krijg je ervoor terug?

Als Inkoop Coördinator kom je terecht in een dynamisch bedrijf dat een groot verschil maakt voor het Nederlandse supermarktlandschap. Binnen Superunie heerst een informele sfeer waarbij iedereen bereid is elkaar te helpen. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en daardoor kun jij echt je steentje bijdragen.

Verder bieden wij:

  • Een marktconform salaris, afhankelijk van jouw kennis en ervaring;
  • Een functie voor 32 uur per week;
  • Pensioenopbouw met een beperkte eigen bijdrage van 4,5%;
  • 25 vakantiedagen + 6 ATV dagen (bij een fulltime dienstverband) en je ontvangt 8% vakantiegeld;
  • Een reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer of een thuiswerkvergoeding van €2,40 per dag als je thuiswerkt.
  • Internetvergoeding van € 48,- netto per maand;
  • De mogelijkheid om thuis goed te werken. Hiervoor heb je keuze uit veel thuiswerkvoorzieningen (denk hierbij aan laptop, sta/ zit bureau, bureaustoel, extra scherm etc.);
  • Een uitgebreid trainingsaanbod en mogelijkheid tot het volgen van individuele opleidingen/ trainingen;
  • Deelname aan Superunie Fit en Superunie Jong. Daarnaast wordt er bij Superunie veel georganiseerd zoals personeelsuitjes en borrels.

 

Wat neem je mee?

Voor deze functie is nauwkeurigheid heel belangrijk. Daarnaast kun je goed plannen en organiseren en zoek je de samenwerking op met je collega’s. Een gezonde dosis energie en enthousiasme maakt jou voor ons een ideale collega.

Verder vragen wij:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Bij voorkeur 1 á 2 jaar werkervaring;
  • Kennis en ervaring met Office 365 en je kunt goed uit de voeten met Excel;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed (schriftelijk en mondeling).

Neem contact op

Lammieke Poolen
HR Business Partner

Solliciteer hier!

Meer informatie of direct solliciteren?

Hebben we je enthousiasme gewekt voor deze functie? Solliciteer dan  door op de sollicitatiebutton te klikken. Heb je vragen of wil je meer weten? Neem dan gerust contact op met Lammieke Poolen, Human Resources via +31 (0) 345-686666 of humanresources@superunie.nl

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
  • Drop files here or
    Max. file size: 2 MB.

    Wie zijn wij?

    Superunie, een naam die de supermarktconsument niet altijd direct iets zegt. Toch zijn de meeste mensen wel eens in aanraking geweest met onze producten. Als inkoopcollectief voor 10 retailorganisaties (Boon Food Group, DekaMarkt, Dirk, Hoogvliet, Nettorama/Boni, Plus/Coop, Poiesz, Sligro Food Group Nederland, Spar en Vomar) hebben namelijk een grote impact op het Nederlandse supermarktlandschap.

    Samen staan wij sterk. Vanuit die gedachte zijn wij meer dan vijfenzestig jaar geleden ontstaan. Als centrale inkooporganisatie vinden we het belangrijk om een zo goed mogelijke samenwerking op het vlak van inkoop- en backoffice activiteiten te faciliteren. Hierdoor kunnen de 10 aangesloten Retail organisaties de concurrentie aan en de consument bedienen met producten van een goede prijs en kwaliteit. Dit doen we nu met zo’n 135 collega’s. Ons kantoor is gevestigd in Beesd. Wil je meer over ons weten? Kijk dan op www.superunie.nl.