Bewuste keuzes

Gezondheid is een belangrijk thema voor Superunie. Samen met onze leveranciers voeren we continue verbeteringen door om onze producten gezonder te maken die nog steeds lekker smaken. Dus minder suiker, minder vet, minder zout, maar nog steeds smaakvol. Ook brengen we meer variatie aan in ons assortiment en zorgen we ervoor dat onze recepten meer groente bevatten.

Naast het verbeteren van het assortiment, leggen we voor onze leden en hun klanten de aandacht vol op een gezonder eetpatroon in ons gezamenlijk magazine Boodschappen. Wij besteden regelmatig aandacht aan het assortiment van onze gezondere producten en helpen de consument met tips voor gezondere recepten.

Zo zorgen wij dat de klanten van onze leden een goede en gezonde keuze kunnen maken.

Gezonde toekomst

Wij blijven ons inzetten om suiker, zout en verzadigd vet in onze producten te reduceren. Daarvoor zetten we continue verdere stappen en voeren we verbeteringen door in de huidige beoordeling van producten volgens het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Het logo waarmee mensen in één oogopslag kunnen zien hoe gezond een product uit de supermarkt is of juist niet.

Naast de Nutri-Score, startte de Rijksoverheid in 2022 met de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV). Hiermee wil de overheid fabrikanten stimuleren om producten met toegevoegd zout of suiker, of producten met een te hoog gehalte aan verzadigd vet, te verbeteren. Vanuit deze nieuwe aanpak wil Superunie het voortouw nemen en samen met haar leveranciers en fabrikanten producten die ‘vastzitten’ in een Nutri-Score, verder verbeteren.

Altijd op zoek naar gezondere producten

Consumenten zijn zich steeds bewuster van het belang van goede voeding en baseren daar hun keuzes op wanneer ze voor een winkelschap staan. Maar gezondere producten maken is één, ze daarnaast ook lekker houden is twee. Toch lukt het ons telkens weer om samen met onze leveranciers producten te ontwikkelen die steeds gezonder worden, maar ook lekker blijven.

Paul van Hooren, Manager Product Integriteit