Inkoop bij Superunie

Sinds 1956 maakt Superunie inkoop-afspraken met leveranciers voor de aangesloten leden. Superunie koopt volledige assortimenten in, van A-merken tot private label, vers en AGF. De centrale inkoopfunctie van Superunie maakt de leden sterk, en zorgt ervoor dat zij zich kunnen focussen op hun eigen lid-specifieke taken.

Strategisch inkopen

Next Generation Sourcing
Het beschikbaar hebben van producten met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding in een dynamische veranderende wereld is van essentieel belang. Wij hebben duurzaamheid en innovatie in ons DNA en proberen hier ook de aanjager te zijn bij onze leveranciers. Door goed en efficiënt samen te werken met onze leveranciers, creëren wij op de lange termijn gezamenlijke meerwaarde. Ons vertrekpunt is vanuit een total cost of ownership en brengen hierbij de hele keten in kaart en proberen de keten zo kort mogelijk te houden. Wij bedienen een pallet van verschillende formules, die het Nederlandse retaillandschap divers maken. Hierdoor zijn wij attractief voor veel leveranciers.

Said Belhassan, CPO Superunie