Electronic Data Interchange

De letters EDI staan voor Electronic Data Interchange. EDI integreert communicatietechnologie en specifieke software waarmee de informatiesystemen van bedrijven kritische data kunnen uitwissen van commerciële, logistieke of fiscale aard en op transparante wijze. Dankzij dit model voor uitwisseling van gegevens is het mogelijk om de interne beheersystemen van de verschillende partners met een commerciële relatie te integreren, en de registratie en controle van belangrijke commerciële transacties te automatiseren. Wij vinden het belangrijk dat betalingen goed en op tijd verlopen, daarom werken wij met EDI.

Op deze pagina kan u de EDI-documentatie downloaden.
In de EDI-procedure vindt u ook de technische gegevens en foutomschrijvingen van Superunie.

Veel gestelde vragen

Waarom worden mijn facturen niet op tijd betaald?
Facturen worden betaald op basis van het Superunie betaalsysteem. Superunie hanteert maar één betaalmoment in de week. Voor meer informatie over de gemaakte betaalafspraken raadpleeg je de conditieovereenkomst. Of neem contact op met de inkoopafdeling.

Waarom worden mijn EDI berichten niet ontvangen?
Jouw EDI berichten dienen naar de EDI omgeving van Superunie te worden verstuurd. Daarnaast kunnen berichten op basis van syntax worden afgekeurd. Voor meer informatie hierover verwijzen wij je naar de EDI Procedure.

Waarom worden mijn EDI facturen afgekeurd?
Jouw EDI facturen kunnen om verschillende redenen worden afgekeurd. Een overzicht van alle foutmeldingen is te vinden in het document EDI Procedure.

Welke facturen worden er door Superunie allemaal verrekend?
Een overzicht van de verschillende facturen die door superunie of in opdracht van haar leden worden verrekend is te vinden in het document EDI in Detail.

Hoe kan ik mijn NAW gegevens of bankrekeningnummer doorgeven?
Het aanpassen van de bedrijfsnaam, adresgegevens of bankrekeningnummer dient altijd te gebeuren op origineel briefpapier voorzien van handtekening.

Je kunt deze brief sturen naar: C.I.V. Superunie B.A. , t.a.v inkoop support, Postbus 80, 4153 ZH, Beesd.

Waarom worden facturen ouder dan 180 dagen niet betaald?
Met de Superunie leden is de afspraak gemaakt dat facturen ouder dan 180 dagen (6maanden) niet automatisch verwerkt mogen worden.

Jij als leverancier dient contact op te nemen met het betreffende lid om te vragen of zij de kopie van de factuur (die jij toestuurt) willen stempelen en tekenen voor akkoord.

De getekende exemplaren kunnen naar de administratie van Superunie worden gemaild. 

Heb je nog vragen?
Wij zijn bereikbaar via het e-mailadres administratie@superunie.nl of via het centrale telefoonnummer 0345-686 666.