Veilige, transparante en duurzame ketens

Inkoop van producten voor onze leden is onze kernactiviteit. Het is onze missie om goederen en diensten met de beste prijs/kwaliteit verhouding in te kopen. Zo zorgen wij er namelijk voor dat onze leden een betaalbaar én goed assortiment kunnen aanbieden.

We werken actief aan veilige, transparante en duurzame productketens. We willen weten waar onze producten gemaakt zijn, door wie en onder welke omstandigheden. We hebben ruim 6.000 eigen merk producten waar we zelf invloed op hebben en verantwoordelijk voor zijn. Door deze grote hoeveelheid, hebben we een selectie van producten en ketens gemaakt, waar we verwachten de meest impact te kunnen hebben. Voor meer info zie Onze aanpak.

NIEUWS:

Superunie streeft naar leefbaar loon in bananensector

6 november 2019 – Nederlandse supermarkten hebben in een overeenkomst vastgelegd dat zij zich gezamenlijk inzetten voor een leefbaar loon voor arbeiders in de bananenteelt. De supermarkten streven ernaar om binnen vijf jaar het verschil tussen het gangbare loon en het leefbaar loon voor hun totale bananenassortiment te verminderen met ten minste 75%.

Voor meer info https://www.idhsustainabletrade.com/news/banana-retail-commitment-on-living-wage/

 

 

Foto van Dick Roozen, Algemeen directeur Superunie

Ketensamenwerking wordt steeds meer een onderdeel van ons inkoopproces.

Samenwerking biedt immers de sleutel tot verduurzaming van onze ketens. Transparantie, vertrouwen en de langdurige relatie met onze leveranciers staan hierbij centraal. Een mooi voorbeeld is onze langdurige samenwerking met onze theeleverancier Bogawantalawa uit Sri Lanka, waar we direct onze duurzame thee inkopen.”

Dick Roozen, Algemeen directeur