De missie van Superunie is het inkopen van goederen en diensten met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Superunie koopt in bij de bron en is altijd op zoek naar alternatieven waarbij het beste alternatief wordt beloond. Ondanks de diversiteit onder de leden, opereert Superunie als een eenheid.

Superunie is een inkooporganisatie die 13 onafhankelijke retailorganisaties vertegenwoordigt in Nederland. De organisatie dekt de markt met ruim 1.500 winkels en heeft een marktaandeel van bijna 30%. Superunie is inmiddels al 60 jaar succesvol.

De beste manier om het succes van Superunie te verklaren is de commerciële kracht van haar leden in hun verschillende lokale markten in Nederland. Veel Superunie leden zijn marktleiders in het gebied waarin zij zijn gevestigd en zijn in staat om te concurreren met machtige nationale supermarktketens.
De professionele kennis van de regionale en lokale markt geeft de leden die bij Superunie zijn aangesloten vaak een voorsprong. Veel van de supermarktketens zijn familiebedrijven, wat voor loyaliteit van de lokale consument zorgt in een wereld die steeds onpersoonlijker wordt.

Superunie is mede ondertekenaar van de “Gedragscode Eerlijke Handelspraktijken”. www.supplychaininitiative.eu

Deze website maakt gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid voor meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close