32 - 40 uur
Beesd (Hybride)
Solliciteer nu!

De functie

Branded Content Specialist Print

Afdeling Marketing

Ben jij een geboren marketeer met een commerciële blik en een passie voor food en retail? Krijg jij energie van het bouwen aan een sterk merk in print en wil je werken aan één van de grootste magazines van Nederland? Dan is dit jouw kans om aan de slag te gaan bij Boodschappen.nl, het magazine dat koken elke dag een beetje makkelijker maakt.

Als Branded Content Specialist Print bij Superunie ben jij de spil in de productie van het succesvolle magazine Boodschappen.nl, met een oplage van ruim 1,5 miljoen exemplaren de derde printtitel van Nederland. Daarnaast heeft het merk Boodschappen.nl een sterk groeiend online platform, waarmee je intensief afstemt om de contentstrategie op elkaar te laten aansluiten

 

Wat ga je doen?

In deze dynamische rol ben jij verantwoordelijk voor de totstandkoming van het magazine Boodschappen.nl van begin tot eind. Jij bewaakt de planning, kwaliteit en inhoud, stemt af met bureaus, adverteerders en leveranciers, en zorgt dat elke editie staat als een huis.

Je denkt cross mediaal mee, maar jouw focus ligt op print: het magazine, de merkbeleving, de commerciële proposities en de samenwerking met de drukker. Je werkt daarbij nauw samen met je collega van Digital, zodat print en online elkaar versterken.

Concreet betekent dit dat jij:

  • De productie van het maandelijkse Boodschappen-magazine coördineert en de spil bent tussen alle betrokken partijen;
  • Bureaus inhoudelijk en procesmatig aanstuurt voor de creatie van redactionele en branded content;
  • Planningen, budgetten en oplages bewaakt en zorgt dat afspraken met adverteerders worden nagekomen;
  • Contact onderhoudt met de drukker en toeziet op een vlekkeloze uitvoering;
  • Adverteerders adviseert over effectieve branded content binnen de merkstijl van Boodschappen.nl;
  • Administratieve taken zoals facturatie en orderafhandeling verzorgt;
  • Proactief kansen signaleert om de titel verder te versterken, zowel inhoudelijk als commercieel;
  • Nauw samenwerkt met de interne collega die verantwoordelijk is voor het digitale, zodat beide kanalen elkaar versterken.

 

Jouw team 

Het Marketingteam bij Superunie bestaat uit 13 collega’s en 4 teams; Category & Trade Marketing, Brand Marketing,  Design & Traffic en Branded Media. Het team Branded Media is de drijvende kracht achter het populaire magazine en online platform Boodschappen.nl. Samen met een pool van externe bureaupartners faciliteren we met Boodschappen.nl onze leden en inspireren we consumenten.

Samen bouwen ze ieder dag  aan de merkessentie:
“Boodschappen.nl maakt koken makkelijk.”

 

Wat bieden wij jou?

  • Een marktconform salaris, afhankelijk van jouw kennis en ervaring.
  • Pensioenopbouw met een beperkte eigen bijdrage van 4,5%.
  • 25 vakantiedagen + 6 atv dagen (bij een fulltime dienstverband) en je ontvangt 8% vakantiegeld.
  • Internetvergoeding van €48,- netto per maand.
  • Een reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer of een thuiswerkvergoeding van €2,40 per dag als je thuiswerkt.
  • Bij Superunie werken we hybride. Om goed thuis te werken heb je keuze uit veel thuiswerkvoorzieningen (denk hierbij aan een laptop, sta/zit bureau, bureaustoel, extra scherm etc.).
  • Een uitgebreid trainingsaanbod en de mogelijkheid tot het volgen van individuele opleidingen/trainingen.
  • Deelname aan Superunie Fit en Superunie Jong. Daarnaast wordt er bij Superunie veel georganiseerd zoals personeelsuitjes en borrels.
  • En bovendien een uitdagende functie bij een van de grootste spelers in de Nederlandse levensmiddelenmarkt.

 

Wat breng je mee?

Jij bent een sterke organisator met een creatieve én commerciële mindset. Je weet precies hoe je een merk tot leven brengt op papier en hebt oog voor detail zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen. Je schakelt moeiteloos tussen concept en uitvoering en voelt je thuis in een dynamische omgeving waarin veel samenkomt.

Je houdt van afwisseling en uitdaging, een gespreid bedje is niets voor jou. Jij bouwt, verbetert en vereenvoudigt waar het kan. Je weet mensen mee te krijgen met jouw enthousiasme en overtuigingskracht, weegt belangen goed af en houdt het hoofd koel, ook als de druk hoog is. Je werkt graag samen, maar durft ook stevig te staan wanneer dat nodig is.

Verder vragen wij:

  • Minimaal hbo-niveau, bij voorkeur richting marketing, communicatie of media;
  • Minimaal 7 jaar ervaring met branded content of marketingcommunicatie, bij voorkeur in retail, FMCG of media;
  • Ervaring met het aansturen van bureaus en externe partners;
  • Een commercieel instinct: jij weet wat werkt voor adverteerders én lezers;
  • Een goed gevoel voor merk-denken, tone-of-voice en visuele kwaliteit;
  • Liefde voor food, koken en consumentenmerken;
  • Een proactieve en ondernemende houding: jij ziet kansen en grijpt ze.

Neem contact op

Nelleke van der Graaf
Recruiter

Solliciteer hier!

Meer informatie of direct solliciteren?

Deze vacature wordt exclusief begeleid door WerfSelect, specialist in marketing-, communicatie-, online en salesposities. Wij kennen Superunie en begeleiden jou persoonlijk in het hele sollicitatieproces. Zie jij jezelf al aan de slag gaan als Branded Content Specialist en sluit je kennis en ervaring aan? Reageer dan hieronder met een korte motivatie en voeg je CV toe. Wij leren je graag kennen!

Voor vragen kun je contact opnemen met Nelleke van der Graaf via Nelleke@werfselect.nl of bellen op het nummer 06-54994768.

  • Drop files here or
    Max. file size: 2 MB.
    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    Wie zijn wij?

    Superunie, een naam die de supermarktconsument niet altijd direct iets zegt. Toch zijn de meeste mensen wel eens in aanraking geweest met onze producten. Als inkoopcollectief voor 10 retailorganisaties (Boon Food Group, DekaMarkt, Dirk, Hoogvliet, Nettorama/Boni, Plus/Coop, Poiesz, Sligro Food Group Nederland, Spar en Vomar) hebben namelijk een grote impact op het Nederlandse supermarktlandschap.

    Samen staan wij sterk. Vanuit die gedachte zijn wij meer dan vijfenzestig jaar geleden ontstaan. Als centrale inkooporganisatie vinden we het belangrijk om een zo goed mogelijke samenwerking op het vlak van inkoop- en backoffice activiteiten te faciliteren. Hierdoor kunnen de 10 aangesloten Retail organisaties de concurrentie aan en de consument bedienen met producten van een goede prijs en kwaliteit. Dit doen we nu met zo’n 135 collega’s. Ons kantoor is gevestigd in Beesd. Wil je meer over ons weten? Kijk dan op www.superunie.nl.