Meer over Boni Markten B.V.

Boni is een Nederlandse supermarktketen die in 1972 is opgericht. Het servicekantoor en distributiecentrum zijn gevestigd in Nijkerk.

De eerste winkel van Boni werd in 1972 geopend in Drachten. De schappen waren van hout, waardoor de winkel een goedkope uitstraling had. Het assortiment was erg beperkt en de formule waaronder Boni opereerde was: ‘De goedkoopste zijn met A-merken’. Dit bleek een geweldig succes en al snel volgde het tweede filiaal in februari 1973. Omdat snelle uitbreiding de doelstelling was, werd het hoofdkantoor ingericht op zolder in de vestiging van Amersfoort.
Na dit snelle succes van Boni volgde verdere uitbreiding, waardoor verhuizing van het hoofdkantoor noodzakelijk werd. Het aantal winkels was inmiddels voldoende om een distributiecentrum rendabel te maken. Dit was een grote stap voorwaarts, op weg naar een volwassen organisatie. Uiteindelijk werd het oude pand in Amersfoort verlaten om een veel groter en moderner pand in Nijkerk te betrekken, waar het hoofdkantoor en het distributiecentrum nu nog steeds gevestigd zijn. In 2005 is het distributiecentrum uitgebreid van 8.000 m² naar 16.000 m².

Sinds juni 2010 heeft Boni een eigen centrale slagerij in Nijkerk. Hier worden de vleesproducten dagelijks door vakkundige slagers verwerkt en verpakt. Op deze wijze kan de kwaliteit van de vleesproducten optimaal gewaarborgd worden. Dagelijks worden de winkels van deze vleesproducten bevoorraad. Als u een stukje vlees in de winkel koopt, komt deze dus uit de eigen slagerij in Nijkerk.

De formule BONI

Boni heeft tegenwoordig 43 winkels, welke voornamelijk in Midden-Nederland gevestigd zijn. De teller van het aantal medewerkers bij Boni supermarkt staat inmiddels op ruim 2.400. Hiervan zijn 200 medewerkers werkzaam in het distributiecentrum, 50 op het servicekantoor en ruim 2.150 medewerkers staan dagelijks voor u klaar in onze Boni supermarkten.

Onze missie

Boni streeft naar lokaal de beste supermarkt te zijn door een compleet levensmiddelenassortiment aan te bieden tegen lage prijzen waarbij de kwaliteit van het vers extra nadruk krijgt, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor onze medewerkers.

Met deze missie wil Boni zich onderscheiden in de markt. De visie sluit hier nauw op aan. Hierin wordt het ideale toekomstbeeld van Boni geschetst met behulp van drie pijlers.

De visie die Boni al jaren nastreeft:

Boni wil lokaal de beste supermarkt zijn, de goedkoopste in kruidenierswaren en rijk in versproducten!

 

Onze ambitie

Wanneer is iets ‘het best’? Bij Boni zeggen we dat goede kwaliteit, lage prijzen, goede versafdelingen, ruime keuze, een nette winkel, vriendelijke bediening en aantrekkelijke aanbiedingen de basis zijn voor de beste supermarkt.

Boni is anders dan andere supermarkten, en daarom is onze ambitie om er voor te zorgen dat onze klanten geen reden hebben om naar een andere supermarkt te gaan!

 

Contactgegevens

Edisonstraat 2
3861 NE Nijkerk

Postbus 1093
3860 BB Nijkerk

Tel: 033-2473131

Climmy en Matthijs, Trainees Boni Supermarkten B.V.

In een praktijkomgeving werken aan mijn passie én mezelf kunnen ontwikkelingen tot een ambitieuze en gedreven bedrijfsleider. Dat is het traineeship van Boni. Ik heb niet alleen de kans zelf te groeien binnen de organisatie, maar ook bijgedragen aan de groei van anderen en de organisatie als geheel.” Climmy

Boni biedt mij dé kans om aan mijn competenties te werken en goede supermarkt manager te worden. Door het combineren van een verantwoordelijke taak als afdelingschef, met de projecten binnen de organisatie en het volgen van trainingen, leer ik goed om te gaan met tijd, energie en het stellen van prioriteiten.” Matthijs

Boni Martken B.V. in cijfers

43

Boni supermarkten

47 jaar

Geleden opgericht in Drachten

2400

Enthousiaste medewerkers